Ekonomi

Mastercard ABD tatil satışlarında %3’lük artış öngörüyor

Mastercard, yaklaşan tatil sezonunda ABD’deki retail satışlarında %3,2’lik bir artış öngörüyor ve fiyat konusunda bilinçli tüketicileri çekmek için promosyonların önemini vurguluyor.

Bu büyüme tahmini, perakendecilerin Şükran Günü ile Noel arasında sadece 27 günlük kısaltılmış bir alışveriş döneminde olmaları nedeniyle, daha erken ve daha agresif indirim stratejileri beklentisini ortaya koyuyor.

Beklenen büyüme, 1 Kasım ile 24 Aralık 2023 tarihleri arasında kaydedilen %3,1’lik retail satış artışından biraz daha yüksek. Hem fiziksel mağazalardaki hem de çevrimiçi platformlardaki satışları takip eden ve otomotiv satışlarını hariç tutan Mastercard SpendingPulse, tüketici beklentilerindeki değişimi vurguladı. Alışveriş yapanlar artık indirimleri ve promosyonları bir bonus değil, temel bir unsur olarak görüyor; bu da enflasyonun soğuması karşısında değişen perakende ortamını yansıtıyor.

Walmart, Target, Amazon (NASDAQ:AMZN).com gibi retail devleri ve Shein ve PDD Holdings’in Temu’su gibi uluslararası oyuncuların, alışveriş yapanları cezbetmek için önemli fırsatlar sunması muhtemel. Agresif indirimler, kısaltılmış alışveriş penceresine bir yanıt ve rekabetçi bir pazarda öne çıkma taktiği olarak görülüyor.

Çevrimiçi satışların geçen yılki rakamlara göre %7,1’lik önemli bir sıçrama yapması öngörülüyor. Özellikle elektronik sektörünün, daha düşük borçlanma maliyetleri, fiyat indirimleri ve pandemi sırasında satın alınan eski cihazları değiştirme ihtiyacının yardımıyla televizyon ve dizüstü bilgisayar gibi ürünlerin satışlarında %6,7’lik bir artışla fayda sağlaması bekleniyor.

Best Buy, üyeleri için tatil promosyon etkinliklerini Eylül ayı sonunda başlatacağını duyurarak tatil pazarlama atağının erken başlayacağının sinyalini verdi.

Bu perakende eğilimlerinin bağlamı, Federal Reserve’in Çarşamba günü başlattığı bir dizi faiz indirimi içeriyor ve 50 baz puanlık önemli bir indirimle başlıyor.

Bu hamlenin, merkez bankasının son iki buçuk yıldır yüksek enflasyonla mücadele ederken tüketicilerin yaşadığı finansal baskının bir kısmını hafifletmesi bekleniyor.

Ekonomik zorluklara rağmen, tüketici harcamaları dirençli olmaya devam ediyor ve ABD’deki retail satışlar Ağustos ayında beklenmedik bir şekilde yükseldi ve çevrimiçi alışverişlerle desteklendi. Ayrıca, işgücü piyasasındaki istikrarlı ücret artışlarının tüketici harcamalarını desteklediği ve genel ekonomik istikrara katkıda bulunduğu görülüyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habereregli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu